Ursa Trail σκέλος 3 – Μέτσοβο – Πολιτσοάρα – Μέτσοβο

-570m

1482m

1139m

Το τρίτο σκέλος του πεζοπορικού Ursa Trail ξεκινά από την κεντρική πλατεία του Μετσόβου και ακολουθεί τον κύριο (πλακόστρωτο) δρόμο προς τη δυτική έξοδο της πόλης. Στην έξοδο, πιάνουμε στενό ανηφορικό άσφαλτο που γίνεται δρομάκι και διασχίζει τις $παλιές εγκαταστάσεις του ιδρύματος Τοσίτσα$, όπου λειτουργεί πλέον μόνο ένο ξυλουργείο. Διασχίζουμε το χώρο των εγκαταστάσεων και βγαίνουμε σε άσφαλτο, όπου πηγαίνουμε αριστερά και δρασκελίζοντας την Εθνική Οδό φτάνουμε στο Ηρώο Πεσόντων, όπου η διαδρομή μπαίνει πλέον σε μονοπάτι.

Συνέχεια

Το τμήμα αυτό της διαδρομής μέχρι το λιβάδι Πολιτσοάρα έχει διακοσμηθεί με έργα της Σχολής Καλών Τεχνών Αθηνών. Το πρώτο που συναντάμε είναι η πύλη από όπου ξεκινάει το μονοπάτι, το οποίο διατρέχει ένα μικρό άλσος και σύντομα φτάνει σε ένα σημείο θέας με καθίσματα από κορμούς δέντρων. Στη συνέχεια το μονοπάτι ανηφορίζει σε μια ράχη (αριστερά μας διακρίνουμε χαρακώματα του εμφυλίου) και φτάνει σε ένα σημείο ανάπαυσης. Από εκεί συνεχίζουμε μέχρι την κορυφή του αναβατήρα του Χιονοδρομικού Μετσόβου, στην κορυφή Καρακόλι.

Από το Καρακιόλι κατηφορίζουμε μέχρι τα λιβάδια στη λάκκα Πολιτσοάρα όπου φτάνει ένας χωματόδρομος. Ο χωματόδρομος αυτός συνδέεται με την παλιά Εθνική Οδό Καλαμπάκας-Ιωανίνων και λίγο χαμηλότερα τέμνει τη διαδρομή του 4ου σκέλους. Εδώ, το 3ο σκέλος του πεζοπορικού Ursa Trail επιστρέφει στο Μέτσοβο, ακολουθώντας την κοινή διαδρομή των δύο αγωνιστικών διαδρομών.

Κατηφορίζουμε λίγο το χωματόδρομο και προσπερνώντας την κρήνη Πολιτσοάρα (δύο λιμνούλες), πιάνουμε ανηφορικό μονοπάτι που σύντομα γίνεται δρομάκι και μας οδηγεί κοντά στην κορυφή Καρακόλι. Από εκεί αρχίζει μια μεγάλη κατάβαση μέχρι τη βάση του Χιονοδρομικού, ακολουθώντας ένα δρομάκι (επισημασμένο ως "Εύκολη διαδρομή"). Φτάνοντας στο ύψος του καφέ-τελεφερίκ, τέμνουμε τον άσφαλτο και μπαίνουμε σε μονοπάτι. Στα 200 μ. μπαίνουμε σε τσιμεντόδρομο που περνά μπροστά από το Κέντρο Πληροφόρησης του Εθνικού Πάρκου Πίνδου. Από εκεί κατηφορίζουμε πρώτα σε τσιμεντόδρομο και μετά σε καλντερίμι μέχρι να φτάσουμε στην κεντρική πλατεία του Μετσόβου.