Ursa Trail σκέλος 1 – Μέτσοβο – Χιονοδρομικό Κέντρο Ανηλίου

-580m

1680m

960m

Οι αρκούδες της πλατείας του ΜετσόβουΠερνώντας τα ξύλινα γεφυράκιαΑνεβαίνουμε αφήνοντας πίσω μας το ΜέτσοβοΤο σαλέ του χιονοδρομικού και το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία

Η διαδρομή ξεκινάει από την κεντρική πλατεία του Μετσόβου και ακολουθεί το πλατύ καλντερίμι, την οδό Αβέρωφ, κεντρική οδό της πόλης, έως το πάρκο του Αγίου Γεωργίου. Κατηφορίζει πλάι στο πάρκο και στη διχάλα πηγαίνει δεξιά. Στα 400 μ. συναντάμε ένα μικρό άσφαλτο, που τον αφήνουμε αμέσως και συνεχίζουμε σε καλντερίμι, κόβοντας τη στροφή του άσφαλτου. Πάντα σε άσφαλτο, περνάμε τη μονή Κοίμησης Θεοτόκου και διασχίζουμε οδική γέφυρα στον Μετσοβίτικο ποταμό. Αφήνουμε αμέσως το δρόμο και μπαίνουμε σε πλατύ μονοπάτι.

Συνέχεια

Η διαδρομή κινείται ομαλά ανηφορικά, παράλληλα με ένα ρέμα, που το διασχίζουμε 2 φορές με ξύλινα γεφυράκια. Μετά από 500 μ. μπαίνουμε σε κακό χωματόδρομο και τον ακολουθούμε ανηφορικά για 400 μ. Πιάνουμε απότομο μονοπάτι, που ανηφορίζει ίσια, πάντα δεξιά από τη ρεματιά και μας οδηγεί στο μεγάλο λιβάδι Λα Βρίσε ("Οι πηγές"). Αφήνουμε στα αριστερά μας μικρά παρακλάδια και φτάνουμε σε χωματόδρομο, που τον ακολουθούμε ανηφορικά, περνώντας μια βρύση με πόσιμο νερό. Σε διασταύρωση, συνεχίζουμε δεξιά σε χωματόδρομο κλειστό με χωμάτινο εμπόδιο και πλησιάζουμε προς το ξενοδοχείο Grand Forest.

Λίγο πριν το ξενοδοχείο, αφήνουμε το χωματόδρομο και πιάνουμε ελαφρά κατηφορικό μονοπάτι που διασχίζει συνεχόμενα λιβάδια με μικρά μαυρόπευκα, μέχρι τη θέση Γκαντέλου, οπού συναντάμε ρέμα. Το μονοπάτι κατηφορίζει πλάι στο ρέμα και μετά από 500 μ. γίνεται δρομάκι που καταλήγει σε άσφαλτο, κοντά στον κόμβο την Εγνατίας, την οποία διασχίζουμε πάνω από το τούνελ. Το μονοπάτι αρχικά φαρδαίνει και μετά στενεύει κι έπειτα ανηφορίζει απότομα πάνω σε ράχη μέχρι ένα μεγάλο λιβάδι (θέση Κουκούρου). Λίγο πιο πάνω, η διαδρομή διασχίζει χωματόδρομο και συνεχίζει σε δρομάκι, που σταδιακά μεταπίπτει σε μονοπάτι. Σε αρκετά ανηφορικό μονοπάτι, περνάμε δεξιά από ένα μυτερό βράχο (η θέση λέγεται Παπανκόλα) και συνεχίζουμε σε απότομη πλαγιά μέχρι το πλάτωμα – πάρκινγκ που βρίσκεται το σαλέ του χιονοδρομικού, όπου και εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία.